Isac Nordström siktar mot medalj efter stark inledning

Kullingsföraren Isac Nordström och kartläsaren Karl-Johan Borhammar har haft en start inledning på säsongen i Otrimmat 2WD och ligger trea i både SM och JSM inför den andra halvan av säsongen. I EC Snapphanerallyt för två veckor sedan gjorde Isac debut i en nyinköpt Peugeot 208 R2 och visade direkt att farten fanns där trots en del problem. Med två starka resultat och en spännande fight om SM-medaljerna är Isac nöjd med starten på sin andra säsong i SM.

– Det började bra i Vännäs med vår lite äldre Ford. Jag hade försökt sälja den ett tag men gjorde ett försök med den där uppe och körde så bra jag kunde trots att jag inte är så bra på vintern. En fjärdeplats där är jag i efterhand väldigt nöjd med, trots att jag var ganska frustrerad då, säger Isac.

– I Hässleholm fick vi känna skillnaden på vår nya och gamla bil och det kändes underbart att få sitta i en nyare bil. Även om vi blev trea och bilen kändes bra så var det ändå frustrerande när den krånglade.

Isac ligger just nu trea i både Otrimmat 2WD och JSM Otrimmat med Victor Hansen cirka 10 poäng framför i båda mästerskapen, och till Linköping nästa helg har Isac chansat på att ta jokern, som ger 1,5 gånger SM-poängen.

– Vi passar på att chansa med jokern när Pontus Lönnström, som är en av de värsta konkurenterna, är borta och kör JVM. Han och Albin Nordh kör väldigt bra just nu och är snäppet snabbare än oss. Så vi får passa på. Men egentligen gillar jag nog inte Linköping så mycket. Jag brukar säga att jag inte gillar den tävlingen i alla fall. Fast det brukar gå ganska bra här, så kanske gillar den egentligen, fortsätter Isac.

Problemen med bilen i Hässleholm är lösta och Isac satsat vidare mot en stark avslutning på året där målet är medalj.

– Många säger att det här är en förlorad säsong på grund av coronapandemin. Men jag ser det som så att SM är den enda serien som körs i år, och allas ögon är på SM. Därför känns det extra viktigt att ge allt och försöka ta en medalj just i år, avslutar Isac.

Foto: RallyOnline.se

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *